zaida

Ahad, 25 September 2011

Detik-detik Akhir di UPMKB

salam...


   Masa berlalu begitu pantas.. sedar atau tidak aku sudah hampirtamat pengajian untuk sem 1 2011...wahh  sekejap sahaje rase...sudah 4 bulan aku disini... macam-macam pengalaman akutelah lalui...huhh
benarlah kata orng semakin jauh perjalanan semakin luas pemandangan & pengetahuan yang aku dapt disini...ehmmm dan bermacam-macam cabaran aku telah lalui.


    Apabila mengimbas kembali detik-detik kesukaran yang aku lalui sebagai anak perantauan memang sukar untuk aku sendiri percaya.. tetapi itulah sebenarnye hakikat hidup ku yang telah tertulis takdir ilahai.... bersyukur kepadanya.. segala urusan aku berjalan lancar tanpa berlaku sebarang masalah yang besar jika di banadingkan dengan rakan-rakan yang lain yang menerima pelbagai dugaan..alhamdulliah doa kedua orng tua ku dimakbulkan Allah..tidak lupa juga doa  ku yang tidak putus-putus berdoa agak dipermudahakan urusan ku... mudah-mudahan dapat keputusan yang cemerlang untuk final exam..


     Final semakin hampir...hatiku diburu perasaan gelisah memikirkan keluarga dan kekasih hati yang sentiasa di hatiku...bercampur pula rasa takut apabila mengingatkan final yang bakal menetukan pointer untuk sem ini... mengenagkan situasi ini aku sedaya upaya melupakan perasan yang sedang bermain di fikiran ku dngan memaksa diriku untuk menelaah buku dan nota-nata lecture..ahhhh...sungguh sukar rasenye apabila aku terpaksa berbohong dengan perasan ku yang kian membara kerinduan terhadap orng-orang tersayang..



    Semua ini aku terpaksa korbankan untuk sementara waktu untuk persedian menghadapi peperangan yang bakal tiba dalam beberapa minggu lagi... aku mengharapakn kputusan yang baik utuk final ini memandangkn ujian sebelum ini agak kecundang...tetapi aku yakin bahawa aku sendiri yang mampu mengubah nasib diriku dengan usaha dan tawakal serta doa..kali ini aku merasakan diriku banyak termenug entah apa yang membuatkan hatiku tidak tenteram..aku cuba membetulkan diriku tetapi sukar untuk mengembalikan keadan yang normal..



    Ya Allah berikan lah hambamu ini ketengan hati agar aku dapat melakukan pekerjaan dengan baik dan sempurna..amin.. aku cuba mengawal emosi aku dangan coretan ini kemungkinan besar mampu untuk memberi inspirasi untukku...hmmm... aku harap keadaan akan kembali seperti biasa..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com